معرفی کتاب: کمیته 300، کانون توطئه جهانی

کتابی به دستم رسیده به نام کمیته 300 نوشته شده در 1992.
 نویسنده این کتاب مدعی است که عضو سازمان جاسوسی انگلیس بوده. 
صفحاتی از کتاب را خوانده ام بعدا نکات مهمش را در این وبلاگ خواهم نوشت.
به نظرم نویسنده هم نکات درست گفته و هم اینکه اسیر توهم توطئه است. بسیاری از تحلیلهای این کتاب شبیه توهمات جناح راست حکومت اسلامی ایران است شاید ارتباطی بین هذیانهای حکومت اسلامی و محتویات این کتاب باشد.
بنظرم ایشان خیلی دیندار هستند و نوعی تحجر دینی هم دارند.
صفحات اولیه را که خواندم فهمیدم ایشان  از مخالفان گروه های زیر هستند:
  1.  حقوق بشر
  2. محیط زیست
  3. فراصنعتی شدن آمریکا
  4. آزادی دین و نقد دین
  5. موزیک راک
  6. سوسیال دموکراسی
ایشان می گوید کمیته 300 می خواهد آمریکا را نابود کند و ...
مشخصات کتاب:
نام: کمیته 300 کانون توطئه جهانی
نویسنده: جان کولمن John Coleman
مترجم: یحیی شمس
ناشر: انشارات مروارید
ISBN: 978-964-6542-37-2
با جستجوی گوگل این کتاب را دانلود کنید.
به یاد داشته باشید کتاب زیر را نمی توان فقط توهم توطئه دانست و نکات مفید هم در آن هستو لازم به ذکر است بسیاری از فعالیت های سازمانهای جاسوسی و توطئه های سیاسی اقتصادی در جهان بقدری محیرالعقول است که به داستان خیالی و توهم توطئه میماند.
اطلاعات درباره نویسنده در ویکی پدیا فارسی
جان کلمن (زاده ۱۹۳۵) نویسنده و نظریه پرداز توطئه است. او کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی با مدعای تحلیل ساختار قدرت جهان نوشته است. او ادعا می‌کند که گروه نسبتاً کوچکی از آدم‌ها که او آنها را کمیته ۳۰۰ می‌نامد، گروهی را تشکیل داده‌اند و جهان را اداره می‌کنند و هدف آنها تشکیل جهانی با یک دولت است.
کتاب‌های کلمن بین دیگر نظریه پردازان توطئه مانند دیوید ایسکه و جیم مارس به خوبی پذیرفته شده است، و در کارهای آنها معمولاً مورد استناد قرار می‌گیرد. از نظر کلمن اخوان المسلمین یک گروه مخفی فراماسونری است که با حمایت توماس ادوارد لورنس، برتراند راسل، جان فیلبی برای عقب مانده نگه داشتن خاورمیانه به منظور غارت نفت و منابع طبیعی آنها شکل گرفته است. کلمن نهادهای بسیاری مانند باشگاه رم را مورد انتقاد قرار داده است. وی در مجموع ۲۲ کتاب نوشته است، و هم اینک هفته نامه به نام "گزارش اطلاعات هفتگی" را به چاپ می‌رساند.

اطلاعات درباره باشگاه رم:
 باشگاه رم و یا(به انگلیسی: Club of Rome) یک اندیشکده بین‌المللی است که اندیشیدن به مجموعه متنوعی از مسائل کلان جامعه بشری را در دستور کار خود قرار داده‌است. این اندیشکده در سال ۱۹۶۴ تاسیس گشت و در سال ۱۹۷۲ به واسطه چاپ گزارش معروف خود به نام مرزهای رشد به شهرت رسید.
باشگاه رم در آوریل ۱۹۶۸ توسط آرلیو پچی (به انگلیسی: Aurelio Peccei) و الکساندر کینگ (به انگلیسی: Alexander King) تاسیس گشت. آرلیو پچی یک صنعت‌مدار ایتالیایی و الکساندر کینگ یک دانشمند اسکاتلندی بود.
 در سال ۲۰۰۱ باشگاه رم شاخه جوانان خود را موسوم به TT۳۰ ایجاد کرد. همچنین در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی زیرگروه‌های ملی این باشگاه وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر